SYNDROM ROCZNICY – wywiad z Barbarą Tyboń

Powtarzające się historie w rodzie, czyli syndrom rocznicy

Czy zauważyliście żeby w waszym życiu albo życiu waszej rodziny wydarzyły się historie, które są do siebie niezwykle podobne? Do tego stopnia, że niemal można by powiedzieć, że się powtórzyły? Sytuacje, które są do siebie tak podobne, że naprawdę trudno nazwać je przypadkiem? W psychologii, szczególnie tej którą propagowała francuska profesor Anne Ancelin Schützenberger, istnieje na takie zdarzenia specjalne określenie – syndrom rocznicy. Czym jest i jak się przejawia syndrom rocznicy?

Psychoterapeutka, dr Barbara Tyboń, specjalistka od psychogenealogii przedstawia w tym krótkim filmie przykład młodej dziewczyny, u której miała miejsce właśnie taka sytuacja. Co lato, dokładnie w wakacje, dopadały ją stany depresyjne. Nic szczególnego się nie wydarzało a jednak ją dopadał smutek. Po zbadaniu sytuacji i wydarzeń z życia klientki okazało się, że osoba ta odtwarzała dokładnie o tej samej porze roku, czyli w rocznicę, stany emocjonalne, które miały miejsce podczas traumatycznych dla niej wydarzeń. Wydarzeń, które były związane ze śmiercią babci właśnie pewnego lata, w wakacje. Posłuchajcie.

Dr Barbara Tyboń – jest psychoterapeutką z wszechstronnym wykształceniem humanistycznym oraz bogatym doświadczeniem zawodowym zdobywanym w publicznych, społecznych i prywatnych placówkach związanych ze zdrowiem, rozwojem i edukacją. Jest również wykładowczynią – prowadzi autorskie zajęcia na kilku warszawskich uczelniach. W swojej pracy łączy akademicką wiedzę psychologii zachodniej z tradycyjną mądrością Wschodu (psychologia kontemplatywna). Pracuje holistycznie. Specjalistka od psychogenealogii. Więcej na www.creatifs.pl

Chcesz otrzymywać pakiet najnowszych odcinków na swoją skrzynkę mejlową?
Zapisz się na newsletter: https://hakujzdrowie.pl/newsletter

Polub stronę na facebooku: https://www.facebook.com/hakujzdrowie


☎  Telefon: +48 696 256 086

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do naszego newslettera


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.