Układ moczowy tworzą nerki, moczowody, pęcherz moczowy oraz cewka moczowa. Jego zadaniem jest przede wszystkim produkcja moczu, w skład którego wchodzą m.in. woda, mocznik i zbędne produkty przemiany materii – w tym toksyny i metabolity. Układ odpowiada także za prawidłowe utrzymanie gospodarki wodnej i elektrolitowej organizmu oraz wydzielanie niektórych hormonów.

Zaburzenia w pracy układu moczowego są m.in. skutkiem konfliktów biologicznych związanych z naruszeniem granic i organizacją w obrębie męskiego terytorium i kobiecego gniazda. Choć nerki stanowią 1% całkowitej masy ciała, to każdej doby przepływa przez nie nawet 1.500 litrów krwi, w tym około 200 litrów zostaje w pełni przefiltrowane, z czego prawidłowo funkcjonujący układ moczowy wytwarza i wydala od 600 ml do 2 litrów moczu dziennie. Ponieważ w naturze jedyny konflikt związany z wodą to brak wody, to kanaliki nerek blokują się, by zapobiec utracie wody z organizmu i zwiększyć szanse na przetrwanie w sytuacjach przeżywanych jako zagrożenie życia. Problem ten dotyczy nie tylko ofiar wojen, katastrof i kataklizmów, ale może dotknąć każdego z nas, jeśli doświadczymy gwałtownego osamotnienia, poczucia unicestwienia, zachwiania systemu życiowych wartości, bycia zdanym tylko na siebie.

Podczas tego modułu, z perspektywy psychobiologii, przyjrzymy się również powstawaniu takich chorób jak rak nerek i pęcherza, kamica nerkowa, nietrzymanie moczu czy moczenie nocne.

Układ oddechowy stanowią drogi oddechowe (jama nosowa, gardło, krtań, tchawica, oskrzela) oraz płuca. Zadaniem tego układu jest wymiana gazowa organizmu. Choć oddychanie może być do pewnego stopnia świadomie kontrolowane, to ssąco-tłoczące ruchy oddechowe, powodujące poszerzanie się i zapadanie się płuc, zasadniczo są czynnością odruchową.

Płuca pracują nieustannie – podtrzymują życie poprzez dostarczanie organizmowi tlenu i usuwanie z krwi szkodliwego dwutlenku węgla. Powstały z najstarszego listka zarodkowego (endodermy), pełnią więc jedną z najważniejszych funkcji życiowych organizmu; przychodzimy na świat łapiąc pierwszy oddech i umieramy, wydając ostatnie tchnienie. Psychobiologia tłumaczy zbieżność, dlaczego gdy doświadczamy fundamentalnego lęku przed śmiercią, to nasz mózg uruchamia program zwiększający powierzchnię i wydajność płuc – poprzez namnażanie i mutację komórek pęcherzyków płucnych, których zadaniem jest przyswojenie niezbędnego do życia tlenu. Tak więc to, co jest bio-logicznym sensem przetrwania życia organizmu, w świecie ludzkim rozpoczyna walkę ze „śmiertelną” chorobą. Rozwiązanie biologicznego konfliktu na poziomie podświadomości powoduje wycofanie się manifestacji choroby na poziomie ciała.

Zmiany nowotworowe w płucach, po uprzednio zdiagnozowanej chorobie nowotworowej w innej części ciała, powszechnie nazywane „przerzutami do płuc”, to z punktu widzenia psychobiologii zwykle konflikt wtórny, wynikający właśnie z lęku człowieka o własne życie.

Choroby innych elementów układu oddechowego – jak np. zatok przynosowych, gardła czy opłucnej, spowodowane są biologicznymi konfliktami innego typu niż choroby płuc; podczas tego modułu szczegółowo omówimy je wszystkie.

Skóra to największy organ ludzkiego ciała, tworzy ją naskórek i skóra właściwa. Okrywając całe ciało stanowi pierwszą linię obrony organizmu przed zagrożeniami z zewnątrz. Bierze m.in. udział w termoregulacji, wymianie gazowej, odczuwaniu wrażeń dotykowych. Tu dekodowane są biologiczne konflikty związane z rozłąką, niechcianym kontaktem, odczuciem naruszenia integralności.

Podczas tego modułu poznasz konflikty biologiczne związane m.in. z takimi problemami jak egzema, łuszczyca, opryszczka, kurzajki, brodawki, bielactwo, czerniak, trądzik.

W alergii substancje w większości nieszkodliwe dla człowieka są postrzegane przez organizm jako zagrożenie. Pojawia się reakcja, która jest nieproporcjonalna do stopnia zagrożenia ze strony alergenu, można nawet rzec – całkowicie nieuzasadniona.

Alergia z punktu widzenia psychobiologii jest reakcją obronną uruchamianą w wyniku cierpienia przeżytego z powodu bolesnej rozłąki lub – przeciwnie – niechcianego kontaktu. Doświadczenie emocjonalne zostało zepchnięte do nieświadomości przez mechanizm wyparcia, a jego ładunek został przeniesiony na dotychczas neutralny i nieszkodliwy element – alergen. Alergen staje się sygnałem przypominającym konflikt emocjonalny, więc jego pojawienie się uruchamia reakcję obronną organizmu.

W chwili wstrząsu emocjonalnego automatyczny mózg rejestruje precyzyjnie bodźce napływające do wszystkich zmysłów – dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku. To, jaka tkanka zareaguje odczynem alergicznym zależy od rodzaju odczutego doświadczenia i okoliczności, które towarzyszyły rozłące lub niechcianemu kontaktowi.

Psychobiologia tłumaczy mechanizmy włączania alergii i pomaga uwolnić się od nich.

Życiowe kryzysy przynoszą nam korzyść w postaci zwiększenia naszej samoświadomości. – David Hawkins

Każdy uczestnik, który zakupi i przesłucha wszystkie moduły (pakiet all-in-one lub osobno) otrzyma imienny certyfikat udziału w Akademii Psychobiologii Online w formie papierowej, poświadczony podpisem pani dr n.med. Marzanny Radziszewskiej-Konopki.

Certyfikat udziału w Akademii Psychobiologii nie daje uprawnień zawodowych w rozumieniu przepisów prawa dotyczących tzw. zawodów regulowanych i działalności regulowanych, tj. takich, przy wykonywaniu których usługodawca posiada bezpośredni wpływ na zdrowie lub bezpieczeństwo publiczne, w przypadku których można wszcząć postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji. Wiedzę z zakresu kursu uczestnik może stosować na własną odpowiedzialność w ramach działalności, do której posiada stosowne uprawnienia.

akademia psychobiologii certyfikat

Ważna informacja: Moduł 6 Akademii Psychobiologii – Układ oddechowy, układ moczowy, skóra, alergie oraz każdy następny jest przeznaczony dla osób, które mają podstawy wiedzy o Totalnej Biologii. Wszystkim innym polecamy najpierw zapoznać się z Modułem 1 – Wprowadzenie do Psychobiologii, w którym szczegółowo omawiane są wszystkie zagadnienia, które stanowią fundament do zdobywania wiedzy dalej. Moduł 1 można kupić tu: Moduł 1 – Wprowadzenie do Psychobiologii

 

*Prawa autorskie – osobiste i majątkowe

Uczestnik jest uprawniony do korzystania z udostępnionych mu kompletów materiałów szkoleniowych oraz innych udostępnionych Mu wiadomości jedynie na użytek prywatny. Użytek ten nie obejmuje powielania ich jakąkolwiek metodą. Każda czynność polegającą na powielaniu ich jakąkolwiek metodą, udostępnianiu ich z góry wiadomemu lub niewiadomemu kręgowi odbiorców, dokonaniu ich dekompilacji wymaga wyraźnej zgody Wykonawcy.

Program kursu

Odc. 1 Układ oddechowy cz.1 01:20:35
Układ oddechowy. Nos. Zatoki oboczne nosa. Katar. Zapalenie zatok. Polipy nosa. Zatkany nos. Anosmia - utrata węchu. Kichanie. Krwawienie z nosa. Krwotok z nosa. Przegroda nosa. Skrzywienie przegrody nosa. Kość sitowa. Lemiesz. Złamanie nosa. Zimny nos. Ziewanie. Chrapanie. Sleepapnea - bezdech podczas snu.
Odc. 2 Układ oddechowy cz. 2 01:39:25
Krtań - mięśnie, błona śluzowa. Przekaźnik dla krtani. Porażenie strun głosowych. Koklusz. Duszność krtaniowa. Przekaźnik dla oskrzeli. Oskrzela. Nabłonek płaski błony śluzowej. Suchy kaszel. Rak oskrzeli. Mukowiscydoza - zwłóknienie torbielowate. Astma. Mięśnie oskrzeli. Konstelacja astmatyczna. Stan astmatyczny. Spazmatyczny płacz - skurcz dróg oddechowych podczas płaczu. Rozstrzenie oskrzeli. POChP - przewlekła obturacyjna choroba płuc. Płuca. Gruźlica płuc. Zachłystowe zapalenie płuc. Sarkoidoza - choroba Besniera-Boecka-Schaumanna. Niedotlenienie okołoporodowe. Opłucna - międzybłoniak. Odma opłucnowa.
Odc. 3 Układ moczowy 00:54:17
Układ moczowy. Nerka. Brak jednej nerki. Zespół zbiorczy cewki nerki. Konflikt cewki nerki zbiorczej jako konflikt wtórny. Gruźlica nerek. Białkomocz. Zespól nerczycowy. Nerczyca lipidowa. Nerki - kora. Kłębuszkowe zapalenie nerek. Niewydolność nerek. Układ odprowadzający mocz. Zapalenie dróg moczowych. Escherichia coli. Klebsiella pneumoniae. Zapalenie miedniczek nerkowych. Zapalenie pęcherza moczowego. Moczowody. Kamica dróg nerkowych. Kamienie nerkowe, kolka nerkowa. Trójkąt pęcherza moczowego. Brodawczak/rak pęcherza moczowego. Moczenie nocne u dzieci. Nietrzymanie moczu. Wypadanie pęcherza moczowego. Pieniądze - problemy z płynnością finansową.
Odc. 4 Alergie 01:02:14
Alergia. Obrzęk - integralny składnik alergii. Psychologiczne znaczenie obrzęku. Ścieżki wstrząsu emocjonalnego. Kompleks alergiczny. Alergia - stworzenie dystansu. Alergiczny nieżyt nosa. Alergiczne zapalenie spojówek. Alergiczne reakcje skórne. Obrzęk naczynioruchowy Quinckego. Wstrząs anafilaktyczny. Alergie pokarmowe (także nietolerancje). Alergia wg Kabały. Alergie rodzaje. Alergie Krzyżowe. Praca z alergią.
Odc. 5 Naskórek 00:58:57
Skóra: naskórek. Egzema. Łuszczyca. Rak podstawnokomórkowy skóry. Pokrzywka. Bielactwo. Kurzajki. Opryszczka wargowa. Ospa wietrzna. Odra. Różyczka. Łupież. Łupież różowy. Sucha skóra. Świąd skóry. Rogowacenie białe - leukoplakia.
Odc. 6 Skóra właściwa. Włosy i paznokcie. 00:53:40
Gronkowce. Paciorkowce. Grzybica. Grzybica palucha. Grzybica stóp. Rumieniec, czerwienienie się. Piegi. Znamię. Czerniak. Trądzik. Liszajec zakaźny. Trądzik różowaty. Czyrak. Półpasiec. Narośla łącznotkankowe. Łupież pstry. Twardzina skóry. Zastrzał. Róża. Nadmierna potliwość. Pocenie się - dłonie, stopy, szyja, pachy. Włosy. Łysienie.wypadanie włosów. Łysienie androgenowe. Łysienie plackowate. Nadmierne owłosienie. Cienkie, łamiące się włosy. Siwienie. Bawienie się włosami. Wyrywanie włosów. Paznokcie. Wrastanie paznokci. Obgryzanie paznokci. Stukanie paznokciami, oglądanie paznokci. Słabe paznokcie. Grzybica paznokci. Obgryzanie skórek.
Materiały do pobrania moduł 6 00:00:00

Specjalista

dr n. med. Marzanna Radziszewska-Konopka

Ukończyła studia medyczne w 1986 roku. W roku 2003 uzyskała stopień doktora nauk medycznych. Jest autorem i współautorem wielu prac naukowych. Współtworzyła i koordynowała przez siedem lat (2002-2009) Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków.

Przez kilkanaście lat była wykładowcą w Studium Techniki Audiologicznej przy Politechnice Warszawskiej. Pełniła funkcję rzeczoznawcy Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie opiniowania materiałów do kształcenia zawodowego protetyków słuchu. Jest członkiem Rady Naukowej programu „Dźwięki Marzeń” Fundacji Orange i członkiem Zarządu Polskiego Komitetu Audiofonologii.

Czynnie pracuje jako laryngolog i audiolog. Już na początku swojej drogi zawodowej zauważyła, jak duże znaczenie dla zdrowienia pacjentów ma podejście lekarza do ich problemów. Równie ważny jak zaordynowanie odpowiednich leków czy zabiegów był sposób, w jaki ich słuchała i wyjaśniała im istotę ich problemów. Obserwowała wyraźne związki pomiędzy stylem życia (odżywianie, ruch, stres) i zapadaniem na choroby. Zaczęła zgłębiać wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania, detoksykacji organizmu i związków pomiędzy tym, jak przeżywamy sytuacje stresowe, a chorobami, na które zapadamy. Przez kilka lat przeczytała setki książek, wzięła udział w licznych seminariach, szkoleniach i warsztatach. Spośród wielu metod pracy z problemami natury psychicznej i fizycznej wybrała te, które mają swoje silne podstawy w biologii ludzkiego organizmu. Wiedzę o metodzie Totalnej biologii zgłębia i praktykuje od dziewięciu lat i stale fascynuje się efektami zdrowotnymi, jakie można osiągnąć po dotarciu do konfliktu wywołującego chorobę.

Obejrzyj darmowe filmy z dr. n.med. Marzanną Radziszewską-Konopką.

KUP KURS
  • 350.00 z VAT per 730 dni
  • 730 Dni
108 ZAPISANYCH STUDENTÓW
© Hakuj Zdrowie. All rights reserved.