Zadaniem układu pokarmowego jest przyjmowanie, rozgryzanie i trawienie pokarmu, czyli proces rozkładu złożonych substancji chemicznych zawartych w pożywieniu na prostsze związki, które mogą być wchłonięte przez organizm. Trawienie rozpoczyna się w jamie ustnej i żołądku, jednak większość procesów trawiennych zachodzi w jelicie cienkim. Wydalenie niepotrzebnych organizmowi resztek jest zadaniem jelita grubego.

 

W narządach układu pokarmowego dekodowane są konflikty typu „nie mogę złapać, rozgryźć, strawić pożądanego kawałka, kęsa lub nie mogę pozbyć się niechcianego kęsa”, w świecie ludzkim mające znaczenie głównie symboliczne. W jamie ustnej manifestuje się konflikt niemożności złapania kęsa (np. awansu w pracy), trzymania kęsa, którego nie jesteśmy w stanie przełknąć (np. zatrzymane słowa to stres „zduszony w gardle” lub przymus wypowiadania narzuconych słów, które „nie chcą nam przejść przez gardło”). Konflikty uderzające w kolejne narządy układu pokarmowego są również bio-logiczne i ściśle powiązane z funkcją jaką z perspektywy biologii narządy te pełnią; podczas tego modułu szczegółowo omówimy je wszystkie.

Proces trawienia nie byłby możliwy bez narządów towarzyszących, takich jak wątroba, pęcherzyk żółciowy i trzustka. Psychobiologia wyjaśnia, dlaczego wątroba reaguje na wszystkie konflikty związane z szeroko pojmowanym przez człowieka brakiem czegoś niezbędnego do życia; może to być rzeczywisty brak jedzenia, ale też brak miłości, pieniędzy czy szacunku. Budowa trzustki i wielość jej zadań różnicują konflikty dekodowane w tym narządzie; wśród nich są m.in. odczute upokorzenie (zniesławienie), ale też i wspomnienie rodowej hańby, lęk przed niedostatkiem czy konflikt braku połączony z poczuciem niesprawiedliwości/złości.

Wzrok jest podstawowym zmysłem człowieka. Polegamy na oczach dostarczających nam informacji wizualnych. Patologie wzroku wiążą się z konfliktami, których zrozumienie wymaga odwoływania się do możliwości widzenia. Psychobiologia wyjaśnia bio-logiczny sens chorób narządu wzroku; np. w przypadku wytrzeszczu oczu lub zeza rozbieżnego będzie to konflikt ofiary, która powiększa zakres swojego widzenia, by na czas dostrzec zagrożenie. Przeanalizujemy także bio-logiczny sens katarakty i ślepoty, krótkowzroczności, astygmatyzmu, nadwzroczności, daltonizmu i innych problemów związanych z narządem wzroku.

Narząd słuchu umożliwia nam nie tylko słyszenie; ucho wewnętrzne zbudowane jest także z elementów odpowiedzialnych za utrzymanie równowagi ciała. Zmysł słuchu rozwija się niedługo po poczęciu i jest aktywny przez cały okres ciąży, dlatego wiele problemów ze słuchem wiąże się z tym, co działo się w tym czasie w życiu rodziców. Problemy ze słuchem mogą mieć swój początek również w drzewie rodowym, np. gdy istnieje jakaś rodzinna tajemnica, o której nie należy usłyszeć. Medyczne publikacje podają, że ok. 20% pacjentów z otosklerozą odziedziczyło tę chorobę po rodzicu z klinicznymi objawami – psychobiologia dostarcza tu wielu ważnych informacji, dzięki którym możliwe jest własne dalsze, zdrowe życie, bez ryzyka o niedosłuch w kolejnych pokoleniach.
Konflikty dekodowane w uchu mają zwykle dwojaki charakter: nie chcę / nie mogę czegoś słyszeć lub mój przekaz nie jest słyszany przez odbiorców / innych. Choroby narządu słuchu mogą pojawić się w każdym wieku: począwszy od narodzin z głębokim uszkodzeniem słuchu, poprzez różne formy zapalenia uszu, aż po starcze upośledzenie słuchu. Podczas tego modułu przeanalizujemy szczegółowo wszystkie emocjonalne przyczyny tychże chorób.

Widzimy i słyszymy zawsze to, co mamy widzieć i słyszeć, a nie to, co chcemy zobaczyć i usłyszeć. – David Hawkins

 

Każdy uczestnik, który zakupi i przesłucha wszystkie moduły (pakiet all-in-one lub osobno) otrzyma imienny certyfikat udziału w Akademii Psychobiologii Online w formie papierowej, poświadczony podpisem pani dr n.med. Marzanny Radziszewskiej-Konopki.

Certyfikat udziału w Akademii Psychobiologii nie daje uprawnień zawodowych w rozumieniu przepisów prawa dotyczących tzw. zawodów regulowanych i działalności regulowanych, tj. takich, przy wykonywaniu których usługodawca posiada bezpośredni wpływ na zdrowie lub bezpieczeństwo publiczne, w przypadku których można wszcząć postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji. Wiedzę z zakresu kursu uczestnik może stosować na własną odpowiedzialność w ramach działalności, do której posiada stosowne uprawnienia.

akademia psychobiologii certyfikat

Ważna informacja: Moduł 2 Akademii Psychobiologii – Układ pokarmowy, narząd wzroku i słuchu oraz każdy następny jest przeznaczony dla osób, które mają podstawy wiedzy o Totalnej Biologii. Wszystkim innym polecamy najpierw zapoznać się z Modułem 1 – Wprowadzenie do Psychobiologii, w którym szczegółowo omawiane są wszystkie zagadnienia, które stanowią fundament do zdobywania wiedzy dalej. Moduł 1 można kupić tu: Moduł 1 – Wprowadzenie do Psychobiologii

 

*Prawa autorskie – osobiste i majątkowe

Uczestnik jest uprawniony do korzystania z udostępnionych mu kompletów materiałów szkoleniowych oraz innych udostępnionych Mu wiadomości jedynie na użytek prywatny. Użytek ten nie obejmuje powielania ich jakąkolwiek metodą. Każda czynność polegającą na powielaniu ich jakąkolwiek metodą, udostępnianiu ich z góry wiadomemu lub niewiadomemu kręgowi odbiorców, dokonaniu ich dekompilacji wymaga wyraźnej zgody Wykonawcy.

Program kursu

Odc. 1 Układ pokarmowy cz. 1 01:00:54
Rola układu pokarmowego. Koncepcja kęsa. Koncepcja czasu w układzie pokarmowym. Usta. Popękane wargi. Opryszczka wargowa. Rozszczep/rak wargi. Policzek – gryzienie. Zęby. Duży odstęp między zębami. Zęby wysunięte do przodu. Konflikty w poszczególnych zębach. Bruksizm. Choroby przyzębia. Podniebienie - rak, rozszczep.
Odc. 2 Układ pokarmowy cz.2 01:00:30
Ślinianki – przyuszna, podżuchwowa, podjęzykowa. Zespół Sjogrena. Świnka. Kamica ślinianek. Język – przerost, zapalenie, rak. Ageusja. Grzybica. Grzybica jam ustnej. Pleśniawki. Gardło. Migdałki podniebienne. Mononukleoza zakaźna. Migdałek gardłowy, trzeci migdał. Przerost migdałka gardłowego. Przełyk – skurcze, zwężenie, żylaki, uchyłek Zenkera. Przepuklina rozworu przełykowego.
Odc. 3 Układ pokarmowy cz.3 00:51:58
Żołądek. Funkcje żołądka. Gruczolakorak żołądka. Choroba wrzodowa żołądka. Owrzodzenie żołądka. Zwężenie odźwiernika. Jelita. Dwunastnica. Zwieracz Oddiego. Choroby XII-cy. Patologie zwieracza Oddiego. Jelito cienkie. Choroba Crohna. Wgłobienie jelita. Mięsakomięśniak jelita. Celiakia.
Odc. 4 Układ pokarmowy cz. 4 01:01:33
Jelito grube. Wyrostek robaczkowy. Zapalenie wyrostka robaczkowego. Uchyłki jelita grubego – zapalenie. Polip okrężnicy. Wrzodziejące zapalenie jelita grubego. Zespól jelita drażliwego. Rak jelita grubego. Choroba Hirschprunga. Nabłonek płaski odbytu (świąd, hemoroidy, rak). Odbyt.
Odc. 5 Układ pokarmowy cz.5 00:32:22
Wątroba. Zapalenie pęcherzyka żółciowego i przewodów żółciowych. Zapalenie wątroby typu A, B, C. Kamica żółciowa. Transaminazy. Trzustka. Odbijanie. Wymioty. Biegunka. Nietrzymanie stolca. Wzdęcia. Zaburzona perystaltyka jelit. Zaparcia. Otrzewna. Przepuklina brzuszna. Przepuklina pachwinowa. Pępek. Zrosty.
Odc. 6 Narząd wzroku 02:39:35
Gałka oczna. Dno oka. Mięśnie oka. Patologie narządu wzroku. Koncepcja czasu w narządzie wzroku. Powieki, spojówki. Jęczmyk. Gradówka. Zapalenie spojówek. Skrzydlik. Gruczoły łzowe. Łzawienie. Suche oczy. Rogówka – zapalenie, owrzodzenie. Stożek rogówki. Astygmatyzm. Tęczówka – światłowstręt. Krótkowzroczność. Nadwzroczność. Nadwzroczność starcza. Soczewki dwuogniskowe. Zaćma. Jaskra. Męty. Odklejanie siatkówki. Retinopatia. Barwnikowe zwyrodnienie siatkówki. Daltonizm. Zwyrodnienie plamki żółtej. Oczopląs. Zez zbieżny i rozbieżny. Niedowiedzenie połowiczne. Amblyopia. Wytrzeszcz. Zanik nerwu wzrokowego.
Odc. 7 Narząd słuchu 01:28:45
Jak słyszymy? Budowa narządu słuchu. Zapalenie ucha zewnętrznego. Ostre zapalenie ucha środkowego. Trąbka słuchowa. Przewlekłe wysiękowe zapalenie ucha środkowego. Kosteczki słuchowe. Otoskleroza. Perlak. Zapalenie wyrostka sutkowatego. Niedosłuch odbiorczy. Głuchota. Nietolerancja hałasu. Szumy uszne. Zawroty głowy. Choroba Meniere'a. Choroba lokomocyjna.
Materiały do pobrania moduł 2 00:00:00

Specjalista

dr n. med. Marzanna Radziszewska-Konopka

Ukończyła studia medyczne w 1986 roku. W roku 2003 uzyskała stopień doktora nauk medycznych. Jest autorem i współautorem wielu prac naukowych. Współtworzyła i koordynowała przez siedem lat (2002-2009) Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków.

Przez kilkanaście lat była wykładowcą w Studium Techniki Audiologicznej przy Politechnice Warszawskiej. Pełniła funkcję rzeczoznawcy Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie opiniowania materiałów do kształcenia zawodowego protetyków słuchu. Jest członkiem Rady Naukowej programu „Dźwięki Marzeń” Fundacji Orange i członkiem Zarządu Polskiego Komitetu Audiofonologii.

Czynnie pracuje jako laryngolog i audiolog. Już na początku swojej drogi zawodowej zauważyła, jak duże znaczenie dla zdrowienia pacjentów ma podejście lekarza do ich problemów. Równie ważny jak zaordynowanie odpowiednich leków czy zabiegów był sposób, w jaki ich słuchała i wyjaśniała im istotę ich problemów. Obserwowała wyraźne związki pomiędzy stylem życia (odżywianie, ruch, stres) i zapadaniem na choroby. Zaczęła zgłębiać wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania, detoksykacji organizmu i związków pomiędzy tym, jak przeżywamy sytuacje stresowe, a chorobami, na które zapadamy. Przez kilka lat przeczytała setki książek, wzięła udział w licznych seminariach, szkoleniach i warsztatach. Spośród wielu metod pracy z problemami natury psychicznej i fizycznej wybrała te, które mają swoje silne podstawy w biologii ludzkiego organizmu. Wiedzę o metodzie Totalnej biologii zgłębia i praktykuje od dziewięciu lat i stale fascynuje się efektami zdrowotnymi, jakie można osiągnąć po dotarciu do konfliktu wywołującego chorobę.

Obejrzyj darmowe filmy z dr. n.med. Marzanną Radziszewską-Konopką.

KUP KURS
  • 350.00 z VAT per 730 dni
  • 730 Dni
135 ZAPISANYCH STUDENTÓW
© Hakuj Zdrowie. All rights reserved.